T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI İstanbul Bağcılar Mahmutbey Halk Kütüphanesi

Sıkça Sorulan Sorular

1. İstanbul Bağcılar Mahmutbey Halk Kütüphanesi hangi saatlerde açıktır ve ücretli midir?
      Pazartesiden Cumartesiye 08.30 – 18.00 saatleri arası herkese açık ve ücretsizdir

2. Kütüphanenin telefon ve mail adresini öğrenebilir miyim? 
     
 Telefon: 0212 445 06 35   E-posta: kutuphane3436@ktb.gov.tr

3. Kütüphanedeki her türlü kaynağı ödünç almam mümkün mü?
     
Danışma kaynakları dediğimiz materyal, kütüphane dışında kullanılmak üzere ödünç verilmez. Ansiklopediler, sözlükler, rehberler ve kılavuz kitaplar, bibliyografyalar, indeksler ve özetleyici kaynaklar, el kitapları, yıllıklar, almanaklar, atlaslar, haritalar, seri yayınlar bu türdendir.

 4. Kaç materyal (kitap, dergi vb.) ödünç alabilirim?
     
Üye olan kullanıcılara üç kitap, üç kitap dışı materyal olmak üzere en fazla altı materyal ödünç verilir. Ödünç verme süresi kitaplar için 15, kitap dışı materyaller için 7 gündür. Bu sayı ve süreler kullanıcıların başvurusu üzerine kütüphane idaresince artırılabilir.

 5. Ödünç aldığım kitabın iade süresini nasıl uzatabilirim?
    
Ödünç alınmış materyalin iade süresi, kütüphaneye teslim gününden en az 5 gün önceden bildirmek koşuluyla, aynı süreyle uzatılır. Başka kullanıcılar tarafından önceden ayırtılan materyallerin süresi uzatılmaz. Üyelerimiz iade süresinin uzatılmasını KOHA otomasyon programında oturum açarak kendileri de yapabilirler.

6. Ödünç alınan kitapları geç getirdiğimde ne olur?
 Ödünç aldığı materyali zamanında teslim etmeyen kullanıcıya, materyali teslim edinceye kadar yeni materyal ödünç verilmez. Ödünç aldığı kitabı zamanında getirmeyen kullanıcıya birer hafta arayla sözlü olarak, e-postayla, telefonla iki ayrı uyarı yapılır. Üçüncü ve son uyarı resmi yazı ile yapılır. Ödünç verme kurallarına uymamayı (materyali sürekli geç getirme, ödünç alınan materyali yıpratma veya iade etmeme, vb.) alışkanlık haline getirmiş kullanıcılara, kütüphane yönetimi tarafından kütüphane kayıtları da esas alınarak, ilk seferinde üç ay, ikinci seferinde altı ay hak mahrumiyeti uygulanır.

7. Ödünç aldığım kitabı kaybedersem ne olur? 
Materyali kullanılamayacak derecede yıpratan, kaybeden ve iade etmeyen kullanıcıya aynı materyal veya yeni basımı aldırılır. Materyalin sağlanmaması durumunda materyalin rayiç bedeli kullanıcı tarafından, Maliye Bakanlığının ilgili birimine ödenir. Ödemeye ilişkin makbuz kütüphaneye teslim edilir.

8. Şehir dışında olduğum için ödünç aldığım kitapları nasıl iade edebilirim?
 
Ödünç alınan materyalin, materyali ödünç veren kütüphaneye geri verilmesi esastır. Ancak kullanıcı, materyalin ödünç alındığı ilden farklı bir ilde bulunuyorsa, bulunduğu ildeki il halk kütüphanesine iade edebilir. İadeyi alan il halk kütüphanesi, materyali ait olduğu kütüphaneye gönderir. Bu işlemlerden doğan giderler, iadeyi alan kütüphaneye aittir.

9. Kütüphaneler arası ödünç verme hizmetiniz var mıdır?
   
Kullanıcının gereksinme duyduğu materyalin il sınırları içerisinde bulunmaması durumunda, kütüphaneler arası ödünç verme hizmeti yerine getirilebilir. Kütüphaneler arası ödünç verme işlemleri, Bakanlığa bağlı kütüphaneler arasında olabileceği gibi, karşılıklı anlaşmalar çerçevesinde diğer kurum ve kuruluşlara bağlı kütüphaneler ile de yapılır. Ödünç alınan materyal, kütüphaneye giriş tarihinden itibaren bir ay süreyle ödünç alan kütüphane tarafından kullanıma sunulur. Kullanıcı tarafından süre bitiminden bir hafta önce yapılacak başvuru üzerine, materyalin ait olduğu kütüphanenin görüşü alınarak, ödünç verme süresi on beş gün uzatılabilir.

10.Kütüphane Kataloğu nedir (OPAC)?
     
Kütüphane kataloğu, Dewey Onlu Sınıflama Sistemine uygun olarak kayıtlarının oluşturulduğu bir sistemdir. Bu kayıtlar, kullanıcıların yayınlara ilişkin yer/konu, kütüphanede olup olmadığı ve erişilebilirliğine ilişkin çeşitli bilgileri verir. http://koha.ekutuphane.gov.tr/ adresinde kütüphane kataloğunu tarayabilirsiniz ve diğer halk kütüphanelerinin kataloğuna ve elektronik kitaplara ulaşabilirsiniz.

11. Katalog taramada nasıl araştırma yapabilirim?
   
Katalog taramada size sunulan erişim uçlarından (yazar, başlık, konu,  ISSN/ISBN vb.) birini seçerek taramanızı yapabilirsiniz.

12. Katalog taraması sonucunda tespit ettiğim kitaba nasıl ulaşabilirim?
      
Önce geçerli yer sonra yer numarasıyla kitaba ulaşabilirsiniz.

13. Aldığım kitabı yerinde bulamazsam ne yapmalıyım?
      
Katalog taramasında kitabın ödünçte olup olmadığına bakabilirsiniz. Kitap yerinde göründüğü halde bulamadıysanız kütüphane personeline danışabilirsiniz.

14. Kütüphane Kataloğuna kütüphane dışından erişebilir miyim?
      
Evet. http://koha.ekutuphane.gov.tr/ adresinden tarama yapabilirsiniz.

15. Araştırmalarım konusunda nereden yardım alabilirim?
      
Kütüphane personelinden yardım alabilirsiniz.  
15. Kütüphanede gerçekleşen etkinliklere katılabilir miyim?
      
Evet, etkinlerimize katılabilirsiniz. Web sitemizden yapılacak etkinlikleri takip edebilir, katılmayı istediğiniz etkinlikle ilgili Kütüphanemizle iletişime geçebilirsiniz.
16. Kütüphaneye yiyecek ve içecek getirebilir miyim?
      
Kütüphaneye ağzı kapalı şişe, termos vb. kaplarda içecek getirilebilir. Yiyecek ile girilmez.